شماره خبر: 221715
تاریخ انتشار: 1402/6/21
اعضای کارگروه دانشنامه ی حضرت احمدبن موسی‌(ع) از تجربیات مدیر علمی دانشنامه امام رضا(ع) بهره‌مند شدند



با هدف افزایش سطح کیفی کارگروه دانشنامه ی حضرت احمدبن موسی(ع)، صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ به همت معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، کارگاهی با عنوان «آشنایی با شیوه ها و اصول دانشنامه‌نگاری» برگزار شد. مدرس و مهمان ویژه ی این کارگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «یعقوبعلی برجی» مدیرعلمی دانشنامه  های امام رضا(ع) و دانشنامه ی اسلامی کشاورزی و محیط زیست و دانشنامه ی نماز جمعه بود.

 

تعریف دانشنامه، پیشینه و سابقه ی دانشنامه نگاری در اسلام، غرب و ایران، اصول مدخل گزینی، مقالات دانشنامه و تفاوت آن با مقالات علمی-پژوهشی، روش‌های ارجاع‌دهی و منبع شناسی در دانشنامه و نکاتی در باب مدیریت و گردش کار دانشنامه از سرفصل‌های این کارگاه علمی، آموزشی بود. این کارگاه با حضور سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، برخی از استادان حوزه و دانشگاه، کتابداران و مسئولان حرم مطهر به مدت سه ساعت برگزار شد.

لازم به ذکر است که دانشنامه ی حضرت احمدبن موسی(ع) پروژه ی پژوهشی معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر است که بناست در چند مجلد مجزا چاپ و در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار گیرد.







جستجو در سایت