شماره خبر: 221780
تاریخ انتشار: 1402/08/18
پرتو مهر/ گردهم‌آیی زیارتی روشن‌دلان در آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام

HyperLink

صبح امروز، پنجشنبه ۱۸ آبان ماه، به همّت معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، در مراسمی با حضور جمعی از روشن‌دلان و فعالان حوزه توانمندسازی، دو مکان اختصاصی دعا و مطالعه‌ی کتب ادعیه مجهز به کتاب‌های بریل و امکانات مطالعه ویژه نابینایان، در رواق دارالعباده حرم مطهر افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در ابتدای این مراسم، اذن دخول با خوانش دانش آموز نابینا محمدمهدی کهندل از روی کتاب بریل زیارتنامه حضرت احمدبن‌موسی(ع) و حرکت دسته‌جمعی روشن‌دلان و مسئولان مربوطه، به سوی روضه‌ی منوره و زیارت ضریح مطهر این امامزاده جلیل القدر همراه بود.

پس از حضور مهمانان در رواق دارالعباده و قرائت قرآن بریل توسط ذاکری قاری روشن دل، مراسم با سخنرانی شایسته‌نیا مدیر موسسه نابینایان توانگران کارآفرین و سپس دکتر هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس ادامه یافت.

در ادامه مهدی محسنی، سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس، در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان، برنامه‌های حرم مطهر برای مناسب‌سازی خدمات و فضا و امکانات این بارگاه منور، برای جامعه‌ی توانخواهان را تشریح کرد. در پایان مراسم ضمن رونمایی از دو مکان ویژه زیارتی نابینایان در رواق دارالعباده مجهز به میز و قفسه کتاب و کتابهای بریل زیارتی و ادعیه، از چند تن از حافظان نابینای قرآن کریم تقدیر و به رسم یادبود هدایایی متبرک حرم مطهر به نابینایان شرکت کننده در مراسم اهدا شد.

در ادامه، روشن‌دلان و شرکت کنندگان در مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر را در حرم مطهر اقامه کردند.







جستجو در سایت