شماره خبر: 28648
تاریخ انتشار: 1397/07/19
بازدید دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد از کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهشی شاهچراغ (ع)



در روز چهارشنبه، 11 مهر ماه 1397 تعداد 12 نفر از دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد به همراه سرکار خانم دکتر ارسطوپور عضو محترم هیات علمی این دانشگاه از کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ (ع) بازدید کردند.

در ابتدا مسئول کتابخانه ضمن خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان در رابطه با تاریخچه و سیر تحول کتابخانه در گذر زمان توضیحاتی ارائه داد. سپس دانشجویان و سرکار خانم دکتر ارسطوپور با بخش­های مختلف کتابخانه از جمله بخش مرجع، تالار نشریات، بخش اینترنت، سالن­های مطالعه، مرکز پژوهش­های تخصصی کودک و نوجوان، مخزن کتابخانه، گنجینه نفایس نسخ خطی و چاپ سنگی و آرشیو نشریات قدیمی آشنا شدند. کارشناسان مربوطه ضمن ارائه توضیحات جامع و کاملی از نحوه ورود کتاب به کتابخانه، فهرست نویسی، نحوه سازماندهی منابع، شیوه درخواست کاربران و سایر اطلاعات تخصصی، بازدیدکنندگان را با نحوه ارائه خدمات و قوانین کتابخانه آشنا کردند.

دانشجویان ضمن بازدید از نمایشگاه­های مناسبتی کتابخانه، ویترین تازه­های کتاب و آشنایی با طرح های اجرا شده در کتابخانه از جمله طرح سفیر دانایی، نظرات خود را در دفتر پیشنهادات ثبت کردند. در پایان پس از پذیرایی از بازدیدکنندگان به رسم یادبود بسته های تبرکی شامل کتاب های باارزشی مانند چلچراغ شیراز، با اسلیمی های گنبد نیلی، صلوات کلید حل مشکلات و بروشور تبلیغاتی کتابخانه و چند پوستر مرتبط به آن ها اهدا شد.




جستجو در سایت