شماره خبر: 29010
تاریخ انتشار: 1397/11/15
حضور رئیس مرکز پژوهش‌های آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در نشست هم اندیشی «آینده کتابخانه های عمومی»



نشست «آینده کتابخانه های عمومی»   در تاریخ 14 بهمن ماه 1397 با سخنرانی سرکار خانم «جان ریچاردز» رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا در اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد.

 در این نشست مدیران و کارشناسان نهاد کتابخانه­های عمومی استان فارس، مرکز پژوهش­ های شاهچراغ (ع)، انجمن کتابداری و اطلاع­ رسانی استان فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و هم­چنین استادان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز، دانشجویان و علاقه مندان حضور داشتند.

در این نشست سرکار خانم ریچاردز پس از معرفی سازمان ایفلا و فعالیت ها و خدمات آن به ایراد سخنرانی در رابطه با آینده کتابخانه­ های عمومی پرداخت. در پایان، جلسه پرسش و پاسخ به منظور بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرات ایشان، پیرامون آینده حرفه علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار گردید.

رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌ های عمومی ایفلا در پاسخ به پرسش جناب آقای دکتر محمدجانی رئیس مرکز پژوهش های شاهچراغ (ع) در ارتباط با آینده حرفه کتابداری با توجه به دسترسی سریع و آسان به منابع الکترونیکی گفت: «امروزه فناوری اطلاعات تمام حوزه­ های دانش و فعالیت ­های بشری را تحت تأثیر قرار داده است و کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی نیز به طور گسترده تحت تأثیر قرار گرفته است. اما منابع الکترونیکی هنوز به طور کامل جایگزین کتاب‌های چاپی نشده است».




جستجو در سایت