شماره خبر: 120563
تاریخ انتشار: 1400/08/11
برگزاری آیین رونمایی و نقد کتاب راز هستی در مرکز پژوهش های اسلامی حرم مطهر

HyperLink

آیین رونمایی و نقد کتاب "راز هستی" دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰، در مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه با حضور تولیت آستان مقدس و نویسنده کتاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، برگزار گردید.  


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این نشست که به صورت حضوری و مجازی با شرکت بیش از یکصد نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه برگزار شد، پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، برنامه نقد کتاب توسط دکتر اخگر، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دکتر خیوه مدرس دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به مدیریت علمی دکتر بیابان نورد، استاد دانشگاه و رییس مرکز پژوهش های اسلامی آستان مقدس اجرا گردید.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، در این آیین ضمن تأکید بر نقش مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر به عنوان مرکزی جهت معرفی و نقد کتاب، حضور اندیشمندان و انجام پژوهش های جدید در حوزه مسائل اسلامی به ارائه توضیحاتی در رابطه با متن و نحوه نگارش این کتاب پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کتاب راز هستی با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات بر سیر انسان از جهان ماده به سمت جهان آخرت و گذرگاه هایی که او در این مسیر پشت سر می گذارد نگاشته شده است، تصریح کرد: متن کتاب، گویا، ساده و روان است و مفاهیم، قابل درک برای جامعه گسترده ای از مخاطبین است.

 

در ادامه این نشست، دکتر اخگر پس از بیان محاسن این کتاب از جمله داستان های عرفانی عرفا که در تأیید مطالب کتاب آمده است و فهم مباحث را ساده تر و ملموس ­تر کرده است، متن شیوای کتاب و استفاده مکرر از آیات و روایات، به ارائه نقدها، سوالات و پیشنهادهایی در راستای بهبود کیفیت این کتاب پرداخت.

دکتر خیوه، استفاده نویسنده از منابع دست اول و معتبر، دست یافتن نویسنده به آنچه که در مقدمه کتاب اشاره است، انتخاب هوشمندانه عنوان کتاب و نحوه کادربندی مناسب مطالب را از جمله محاسن این کتاب برشمرد.

در این نشست، دکتر بیابان نورد ضمن معرفی بخش ­­ها، خدمات و امکانات کتابخانه، مرکز پژوهش ها و موزه حرم مطهر گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این مرکز در نظر دارد کرسی های آزاداندیشی، کرسی های علمی ترویجی، کرسی های نظریه ­پردازی و نشست های نقد کتاب را برگزار نماید و از همه اساتید، نخبگان و پژوهشگران جهت همکاری در برگزاری و شرکت در نشست ها دعوت به عمل آورد.







جستجو در سایت