شماره خبر: 120587
تاریخ انتشار: 1400/08/24
نشست صمیمانه تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و کارکنان مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر



امروز دوشنبه ۲۴ آبان ماه، به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام در نشستی صمیمانه با کارکنان مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه، این روز را به حافظان اندیشه، دانش و فرهیختگان عرصه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت و از درگاه خداوند علیم برای خادمان کتاب آرزوی سلامتی ، بهروزی و توفیق هر چه بیشتر در مسیر خدمت مسئلت نمود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر کلانتری در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر گفت: طولی نمی کشد که این کتابخانه به عنوان یکی از کتابخانه های مهم کشور و پایگاهی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی مطرح گردد.

وی ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندگی بشر، بیان کرد: لازم است کتابداران در راستای تشویق افراد به کتابخوانی، به انجام فعالیت های مرتبط با این حوزه از جمله نقد و معرفی کتاب، راه اندازی مجموعه های تخصصی و برگزاری مسابقات کتابخوانی بپردازند.

تولیت حرم مطهر ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همه خادمان کتاب، این مرکز بتواند در حد توان، خلاهای فرهنگی موجود در جامعه را پر کند.

 

در ابتدای این مراسم، دکتر بیابان نورد، رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر ضمن تشکر از تولیت آستان مقدس، به بیان گزارشی از روند پیشرفت فعالیت های این مرکز و چشم اندازهای برنامه ریزی شده در راستای ارتقا و بهبود کیفیت ارائه خدمات در کتابخانه حرم مطهر پرداخت.

در پایان این مراسم، تولیت آستان مقدس با اهدای شاخه گل از کتابداران مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر تقدیر نمود.







جستجو در سایت