شماره خبر: 120612
تاریخ انتشار: 1400/09/04
برگزاری اختتامیه همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی با همکاری مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)



سوم آذر ماه ۱۴۰۰، اختتامیه همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه آزاد، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه و علاالدین بروجردی معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد و دکتر بیابان نورد رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر در کتابخانه حبیبی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، گفت: همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی یک جریان فکری به صورت گفتمان‌سازی در بدنه کشور و خصوصاً بدنه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرد که شایسته قدردانی است.


وی با تأکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی، موضوعی بسیار مهم است، اظهار کرد: اهمیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آن را به عنوان مهم‌ترین سؤال پیش روی دانشگاهیان کشور قرار داده‌اند. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «دانشگاه‌های ما باید با تکیه بر میراث گذشتگان و تجربه گران‌سنگ انقلاب اسلامی، با سرآمدی در علم و آفرینش علمی، مقدمه‌ساز تمدن نوین اسلامی باشند."

در این همایش که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، دکتر بیابان نورد دبیر کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی ضمن ارائه گزارش از این کمیسیون تخصصی، پیرامون محورهای این کمیسیون، عناوین مقالات ارائه شده و نحوه اجرای آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به ایراد سخن پرداخت. وی افزود: علوم انسانی و هنر حکمی چیزی فراتر و متعالی تر از بومی سازی است و این دغدغه اصلی همایش، گسترده و وسیع است.  


لازم به ذکر است در این همایش بیش از ۱۲۰۰ چکیده و ۸۰۰ مقاله دریافت شده که از این تعداد حدود ۵۷۳ مقاله پذیرش و تأیید و ۱۰۰ مقاله برگزیده در ۱۳ پنل تخصصی ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مقاله‌های برگزیده شده در سایت‌های سیلیویکیا، SiD، با همایش، کنفرانس یاب و ISC نمایه می‌شوند.







جستجو در سایت