شماره خبر: 120619
تاریخ انتشار: 1400/09/08 14:11
اجرای داستان گویی برای کودکان در بخش کودک مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر



کودکان هنگام مطالعه کتاب، سه فرایند را تجربه می‌کنند: همانند سازی، درگیر شدن احساسات و یافتن راه‌حل مناسب. در صورتی که این فرایند به درستی انجام گیرد سودهای بسیاری در پی دارد؛ ازجمله همانندسازی کودک با شخصیت داستان، فعال شدن تخیل کودک و درمان بسیاری از مشکلاتی که به روش مستقیم، حل کردن آن ها زمان بر و مشکل است. برای مثال، آموزش مهارت های زندگی به کودکان در قالب شخصیت های داستانی بسیار موثرتر و کارآمدتر از آموزش مستقیم به کودکان است. در این راستا یکی از اهداف بخش کودک مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، برگزاری برنامه های قصه خوانی جهت تشویق کودکان به کتابخوانی و هم چنین آموزش مهارت های زندگی در قالب داستان به آن ها است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در برنامه ای که پنج شنبه ۴ آذرماه در بخش کودک مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، ضمن اجرای قصه خوانی با بهره از نمایش عروسکی، مفاهیمی هم چون احترام به حقوق دیگران، نحوه صحبت کردن در جمع، پرهیز از کم رویی و حسادت، احترام به بزرگتر ها و ... به کودکان آموزش داده شد.

قصه خوانی از روی تصاویر و کمک به افزایش حافظه کودکان از طریق به خاطر سپردن تصاویر کتاب، ازجمله برنامه های اجرا شده برای کودکان بود.

لازم به ذکر است بخش کودک کتابخانه دارای بیش از ۱۲۰۰۰ جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در همه زمینه های موضوعی است.







جستجو در سایت