شماره خبر: 120680
تاریخ انتشار: 1400/10/12
برگزاری نشست مجازی "بصیرت افزایی بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی"



حماسه نهم دی و حضور حماسه ساز و ولایتمدار اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸ برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی و افتخارات مردم این مرز و بوم به حساب می آید. حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند. روز نهم دی در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز "بصیرت" تبدیل به روز ماندگاری گردیده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، به همین مناسبت، مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، هیأت های اندیشه ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، معاونت فرهنگی دانشجویی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، نشست "بصیرت افزایی بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" را برگزار کرد.

 

در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، دکتر محمدکاظم پیشقدم قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی این دانشگاه، پیرامون مفهوم بصیرت، روش های بصیرت، معیارهای حق و باطل، بصیرت از نگاه پیامبر اسلام(ص) و نکات ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مرتبط با بصیرت به ایراد سخن پرداخت.

دکتر پیشقدم ضمن بیان مثال هایی از قرآن کریم در رابطه با اینکه بصیرت به معنای شناخت عمیق است و با دیدن تفاوت دارد، بیان کرد: بصیرت دو روش دارد؛ روش درونی که اخلاص است و روش بیرونی که علائم و نشانه ها هستند. وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره شده است که انقلابی بودن، تغییر وضع موجود و حرکت رو به جلو از معیارهای حق و باطل است.







جستجو در سایت