شماره خبر: 120682
تاریخ انتشار: 1400/10/013
کتب منتخب دی ماه 1400
عنوان کتاب: فاطمه ی خدا



عنوان: فاطمه‌ی خدا

نویسنده: زهره کمالی نژاد

کیستم من مدحت زهرا کنم         لب به توصیف جلالش وا کنم

کی سزد از چون منی این گفتگو    کرده در کوثر، خدا توصیف او

خس کجا و مدحت گلشن کجا         من کجا و مدحت زهرا کجا

آب دریا را اگر نتوان چشید           هم به قدر تشنگی باید چشید

 

به راستی چه کسی می‌تواند شب قدر را درک‌کند درحالی‌که از هزار ماه برتر است؟ و چه کسی را یارای آن است که شب قدر حقیقی، «فاطمه‌ی خدا» را بشناسد؟

جان شیفته و شیدای آدمی تنها با یاد خدا و توسل به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه روح تابناک حضرت فاطمه (س) آرام می‌گیرد. کتاب «فاطمه‌ی خدا» اثر نویسنده معاصر «زهره کمالی‌نژاد» با محوریت موضوعی زندگانی حضرت فاطمه‌زهرا (سلام الله علیه) است. کتاب دارای هجده بخش است که هر کدام یک جلوه از زندگی پر برکت حضرت فاطمه (س) را برای مخاطب بیان می‌کند. متن کتاب ساده و روان است و مخاطب با متن به راحتی ارتباط برقرار می‌کند. نویسنده کتاب جهت نگارش از منابع معتبری هم‌چون: «قرآن کریم، اصول کافی، ثواب الاعمالِ شیخ صدوق، مستدرک الوسائل و ... »بهره‌گرفته است. طراحی هنرمندانه و عین حال ساده و زیبای‌جلد، صفحه آرایی متن و به‌ویژه اختصاص‌دادن صفحه عنوان مجزای هر بخش، از محاسن کتاب است. «شناختی اندک، حضرت فاطمه (س) از دیدگاه قرآن و حدیث، حضرت فاطمه (س) نور خلقت، ولادت کوثر، حضرت فاطمه (س) ادامه دهنده نسل پیامبر (ص)، تسبیحات حضرت فاطمه (س)، جلوه معشوق در نماز حضرت فاطمه (س)، شیوه دعای حضرت فاطمه (س)، در محضر صدیقه طاهره و آموزش دعا، حضرت فاطمه (س) الگوی تمام آموزگاران، چادر حضرت فاطمه (س)، پیوند آسمانی فاطمه (س) و علی (ع)، لباس بهشتی، شفاعت فاطمه (س)، محبت به حضرت فاطمه (س)، رضایت و خشنودی فاطمه (س)، استغاثه وتوسل به حضرت فاطمه (س)، حدیث کسا» از مباحث مطرح شده در بخش‌های مختلف این کتاب است.

انتشارات «کتاب یوسف» با همکاری «موسسه عماد» و تحت حمایت مالی «آستان مقدس احمدی ومحمدی (ع)» کتاب را با 112 صفحه در قطع رقعی، به زیور طبع آراسته است. این کتاب تا کنون بارها تجدید چاپ شده است. معرفی حاضر از چاپ هفتم اثر در بهار 1392 اخذ شده است.






جستجو در سایت