شماره خبر: 140762
تاریخ انتشار: 1400/12/04
فراخوان همایش ملی علمی پژوهشی«امین ولایت» / سومین همایش جایگاه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در ایران اسلامی



با توجه به نقش و جایگاه متعالی حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام به عنوان امین ولایت در زندگی روزمره مردم ایران زمین و مسلمانان، مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر در نظر دارد تا سومین همایش جایگاه این امامزاده جلیل القدر را با عنوان همایش ملی علمی پژوهشی «امین ولایت» برگزار نماید.   

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر علیرضا بیابان نورد، رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر، ضمن اعلام خبر انتشار فراخوان مقالات همایش ملی علمی پژوهشی«امین ولایت»، هدف از برگزاری این همایش را زمینه‌سازی برای تولید و نشر یافته‌های علمی با موضوع حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام و نیز نکوداشت نام ایشان برشمرد و از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان علاقه مند به مطالعات ابعاد فرهنگی، اجتماعی، شخصیتی، تاریخی، معماری و حدیث پژوهی مرتبط با حضرت شاهچراغ علیه السلام دعوت کرد حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ چکیده مقالات خود را از طریق پایگاه اینترنتی همایش ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بخش علمی همایش با فراخوان مقالات علمی همایش در حوزه شناخت شخصیت حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام و برادر بزرگوارشان حضرت سید میرمحمدبن موسی علیهماالسلام، حوزه فرهنگی، اجتماعی و مدیریت، حوزه تاریخ، اسناد و موقوفات حرم مطهر، حوزه معماری و شهرسازی و حوزه حدیث پژوهی برگزار خواهد شد. 
رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر آخرین مهلت ارسال اصل مقالات را ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات محورهای همایش و راهنمای تهیه و ارسال مقالات به پایگاه رسمی همایش به نشانی aminevelayat.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: نتایج داوری اصل مقالات ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و زمان برگزاری همایش ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ مصادف با سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام خواهد بود.

لازم به ذکر است نخستین همایش علمی پژوهشی سومین حرم اهل بیت علیهم السلام ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۴ و دومین همایش مرتبط با حضرت احمدبن موسی علیهما السلام با عنوان همایش ملی علمی پژوهشی حضرت شاهچراغ علیه السلام در دی ماه ۱۳۹۶ توسط حرم مطهر برگزار گردید و مقالات برتر همایش ها در قالب مجموعه مقالات، منتشر و در پایگاه های علمی منتخب، نمایه شده است.







جستجو در سایت