شماره خبر: 140777
تاریخ انتشار: 1400/12/17
برگزاری نشست "گام دوم انقلاب و صیانت از ارزش های انقلابی" از سلسله نشست های جهاد تبیین توسط مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر



مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، به مناسبت ولادت سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار اقدام به برگزاری نشست "گام دوم انقلاب و صیانت از ارزش های انقلابی" از سلسله نشست های جهاد تبیین نمود.      

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این نشست که دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد دکتر حجت الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر طلایی ضمن اشاره به اهمیت شناخت وضع موجود و تمایز میان باید ها و واقعیت ها، عدم عبور از ارزش ها و خطوط قرمز انقلاب را از جمله گام های اساسی جهت صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در ادامه در رابطه با آسیب هایی که فاصله گرفتن و غفلت های مقطعی از آرمان ها و شعارهای انقلاب در مقاطع مختلف به انقلاب اسلامی وارد کرده، مباحثی را مطرح و بر لزوم توجه به عقلانیت به عنوان یکی از ارزش های مورد تاکید اسلام و انقلاب، حاکمیت عقلانیت بر جامعه و توجه جامعه دانشگاهی به عقلانیت تاکید کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر، پیرامون رخوت و بی تفاوتی برخی از نخبگان، اساتید دانشگاه و انقلابیون از دستاوردهای انقلاب، مسائلی را مطرح و صیانت از ارزش ها را در گرو صیانت و جهت دهی جوانان جهت پیشگیری از افراط و تفریط دانست.







جستجو در سایت