شماره خبر: 150773
تاریخ انتشار: 1400/12/19
بازدید رئیس مرکز اسناد و نسخ خطی حرم حضرت ابوالفضل(ع) از موزه و کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)



سه شنبه ۱۷ اسفندماه، موزه و کتابخانه حرم مطهر، میزبان رئیس مرکز اسناد و نسخ خطی و مدیر مرکز مطالعات تخصصی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بود.    

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در این بازدید، مدعوین ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر، به دگرگونی‌های فرهنگی و علمی آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام اشاره و بیان کردند که در آن بارگاه منور، فعالیت های آموزشی، پژوهشی، علمی، نسخه‌شناسی، گردآوری اسناد و پایگاه اطلاعاتی مورد نیاز برای پژوهشگران و همچنین مرمت و مستندنگاری آثار انجام شده است.

 

در حاشیه این دیدار، به همفکری و همکاری مرکز اسناد و نسخ خطی حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام و مرکز پژوهش های اسلامی آستان مقدس در تهیه و تدوین دانشنامه حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام تاکید شد.

در ادامه، رئیس اداره موزه و ابنیه تاریخی و کارشناسان کتابخانه ضمن معرفی ظرفیت ها و بخش های مختلف کتابخانه و موزه، شامل نسخ خطی، چاپ سنگی، مرکز اسناد و آرشیو نشریات قدیمی در رابطه با نحوه نگهداری نفایس و منابع قدیمی کتابخانه، فهرست نویسی نسخ خطی و چاپ سنگی، نحوه ارائه منابع خاص به کاربران و مرمت مطالبی را بیان کردند.

هم چنین در این بازدید، بر همکاری ها و ارتباطات مرکز پژوهش های اسلامی، کتابخانه و موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و مجموعه مرکز اسناد و نسخ خطی حرم مطهر حضرت ابوالفضل علیه السلام با رویکردهای  علمی - پژوهشی و توسعه تعاملات اجرایی و امضاء تفاهم نامه های مشترک، تأکید شد.

با مذاکرات صورت گرفته، طرح پیشنهادی مبادلات اسناد، انعقاد تفاهم نامه همکاری و دستورالعمل های اجرایی تعاملات دو طرف جهت توسعه برنامه های مشترک توسط تیم های تخصصی معرفی شده از سوی هر مرکز، ارائه خواهد شد.








جستجو در سایت