شماره خبر: 150786
تاریخ انتشار: 1400/12/26
اجرای هفدهمین مرحله طرح سفیر دانایی به مناسبت اعیاد شعبانیه



پیرو منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکیدات تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام مبنی بر گسترش و ترویج کتابخوانی، مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه این بارگاه منور، از سال ۱۳۹۴ اقدام به اجرای طرح اهدا کتاب و تجهیز کتابخانه در مناطق مختلف استان فارس با عنوان «سفیر دانایی» نموده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر بیابان نورد رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر، پیرامون طرح «سفیر دانایی» اظهار کرد: در این طرح که از چندین سال پیش تاکنون به‌صورت سنت کتابخانه درآمده است، پس از شناسایی مناطق هدف و بررسی کارشناسان، تعدادی کتابخانه در این مناطق، افتتاح و یا غنی سازی می شوند.

 

وی ادامه داد: در قالب طرح «سفیر دانایی»  تاکنون ۱۶ منطقه شناسایی و بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب در حوزه های موضوعی متفاوت (ادبیات، مذهبی، تاریخی، علمی، ادعیه و ...) و تعدادی تجهیزات کتابخانه به این مناطق اهدا شده است.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر تصریح کرد: مرحله هفدهم این طرح در اسفند ماه ۱۴۰۰ به مناسبت اعیاد شعبانیه و با اهدای بیش از ۳۰۰ جلد کتاب با موضوعات گوناگون از جمله مذهبی، تاریخی، ادبی، فرهنگی و قرآن و ادعیه به موسسه آموزش عالی فاطمیه(س) شیراز (ویژه خواهران) انجام پذیرفت.







جستجو در سایت