شماره خبر: 150801
تاریخ انتشار: 1401/01/01
پیشنهاد مطالعه و معرفی کتاب منتخب فروردین ماه 1401
عنوان: روزه دریچه‌ای به عالم معنا



عنوان: روزه دریچه‌ای به عالم معنا

نویسنده: اصغر طاهرزاده

کتاب «روزه دریچه‌ای به عالم معنا» برگرفته از سخنرانی‌های استاد «اصغر طاهرزاده» در جمع دانشجویان تربیت معلم است که به نقش «روزه» در ابعاد باطنی و قلبی انسان می‌پردازد. نویسنده سعی دارد دست روزه‌دار را گرفته و به کمک نیتِ نابی که در روزه‌داری‌اش اراده می‌کند، او را به لایه‌های باطنی روح و روان و قلبش سیر دهد و راه‌های ظریف خودشناسی را که انسانِ روزه‌دار می‌تواند طی کند، مقابل او قرار دهد. می‌گويد: ای انسان! به اندازه‌ای که در روزه‌داری عزم بلند داشته باشی، روزه برای تو ثمره به همراه خواهد آورد و لذا سعي دارد آن نوع از عزم‌های بلندی را که انسان روزه‌دار می‌تواند اراده كند، به او متذكر شود.

توجه به روایات و سخنان عرفا در مورد روزه موجب تقویت اراده در روزه‌داری می‌گردد، لذا با مطالعه روايات مورد بحث، انسان احساس می‌کند با روزه‌داری خود راه‌های گمشده‌اش را می‌تواند بيابد. کتاب روزه دریچه‌ای به عالم معنا در بخش‌های کوتاهی تدوین و منتشر شده است. «مقدمه»، «معنی بستن و بازشدن شيطان»، «انتظار ما از روزه»، «روزه‌دار شبيه خدا می‌شود»، «بركات روزه»، «روزه، گرسنگی يا بندگی؟»، «تقويت تقوی»، «گرسنگی؛ پذيرايی مقدس خدا»، «روزه خزینه حکمت»، «روزه، دریچه عبادت»، «آزادی از وهم»، «روزه عامل نجات از وهم»، «حداقل غذا، حداکثر قدرت» و «جایگاه دعای سحر» از عناوین بخش‌های کتاب حاضر است.

در بخشی از فصل «روزه؛ دریچه عبادت» آمده است: «از پیامبر ( ص ) روایت داریم: « لِکلِّ شَیءٍ بَابٌ وَ بَابُ العِبَادَه الصَّوم» یعنی هر چیزی را دری است و دریچه عبادت روزه است. عالَم عبادت، عالَم خاصی است که با فکر و مطالعه به دست نمی‌آید. پس باید متوجه شد روزه وسیله ورود به عالم عبادت است.

انتشارات «لب‌المیزان» کتاب روزه دریچه‌ای به عالم معنا را در قطع جیبی و با 64 صفحه چاپ و در دسترس مخاطبان قرار داده‌است.

 







جستجو در سایت