شماره خبر: 201023
تاریخ انتشار:
معرفی کتاب شهریور 1401
عنوان کتاب: ده گردنه قیامت



عنوان کتاب: ده گردنه قیامت

نویسنده: محمد محمدی اشتهاردی

پس از خداشناسی، مهم ترین مبانی و اصول همه دین های آسمانی مسأله معاد و روز رستاخیز است. ذکر معاد و توجه به آن یکی از عوامل مهم بازدارنده از انحرافات و گناهان و سازنده انسان در مسیر هدایت است.

در کتاب «ده گردنه قیامت» نویسنده به مواردی از جمله مباحث مرتبط با معاد و قیامت از جمله عدل، شفاعت، جهنم و حوض کوثر همراه با ذکر آیات و روایات پرداخته است.

در اثر حاضر از موارد زیر تحت عنوان ده گردنه قیامت یاد شده است: 1- نشانه های قیامت (شق القمر، آشکار شدن دود غلیظ در آسمان) 2- نفخه صور (صوتی که توسط آن اهالی زمین می‌میرند و با نفخه ی دوم زنده می‌شوند). 3- خروج از قبر (پس از دمیده شدن در صور در مرتبه دوم مردگان از قبر بیرون می‌آیند.) 4- اعراف. 5- صراط و مرصاد 6- حوض کوثر (نوشیدن آب از دستان اهل بیت) 7- محکمه الهی (انجام حسابرسی اعمال افراد در پیشگاه الهی) 8- شفاعت و رد آن (شفیع شدن پیامبران، شهیدان، عالمان دین و افراد مومن و...) 9- درب‌های بهشت  ( ورود بعضی افراد به بهشت) 10-درب های دوزخ و درکات آن (ورود گناهکاران به جهنم). در قسمت پایانی کتاب نیز مطالبی مرتبط با حوادث بهشت و دوزخ، آخرین سیر و منزلگاه انسان ها، نوشته شده است.

این کتاب در قطع رقعی و در 400 صفحه توسط انتشارات «موعود اسلام» به چاپ رسیده است.

 







جستجو در سایت