شماره خبر: 211233
تاریخ انتشار:
معرفی کتاب آذر 1401
عنوان کتاب: خداحافظ سالار



عنوان کتاب: خداحافظ سالار

نویسنده: حمید حسام

شهید حسین همدانی یکی از فرماندهان بزرگ سپاه پاسداران کشور بود که از همان ابتدای انقلاب در کنار مردم جنگید و سرانجام به فیض شهادت نائل شد. همسر ایشان، پروانه چراغ نوروزی، در کتاب صوتی خداحافظ سالار، خاطرات و زندگی خود و همسرش را از ابتدای جوانی تا زمان شهادت روایت می‌کند. در واقع همسر شهید همدانی در این کتاب، از دوران کودکی و سال‌های پیش از انقلاب شروع می‌کند و به زمان پس از انقلاب، غائله کردستان، جنگ ایران و عراق و مسئولیت‌های مختلف حسین همدانی می‌رسد.

نویسنده این کتاب، حمید حسام یکی از نویسندگان پرکار در حوزه انقلاب و دفاع مقدس و از زمره نویسندگانی محسوب می‌شود که قلمی صمیمی و روان دارد و به خاطر حضورش در سال‌های انقلاب و جنگ، کتاب‌های ماندگاری را به نگارش درآورده است. در بخشی از کتاب می خوانیم:

«ما داخل صحن زیارت نامه می خواندیم که خدام حرم یک دست پیراهن سفید برای حسین آوردند و یک پارچه سفید دست او دادند و در ضریح را باز کردند. زیارت را فراموش کردم و محو حسین شدم. او به تنهایی وارد ضریح شد اول دو رکعت نماز پای زینب کبری (س) خواند و بعد با دستمال از ضریح غبار گرفت. حسین مثل یک تکه نور شده بود. انگار مزد نزدیک به چهل سال جهادش را داشت می گرفت.»

این کتاب در قطع رقعی و در 448 صفحه توسط موسسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، انتشارات 27 بعثت به چاپ رسیده است.




جستجو در سایت