شماره خبر: 211236
تاریخ انتشار: 1401/10/01 08:12
معرفی کتاب آذر 1401
عنوان کتاب: چگونه بر خشم خود مدیریت کنیم



عنوان کتاب: چگونه بر خشم خود مدیریت کنیم

نویسنده: مریم احمدی شیرازی

خشم یکی از حالت‌ها و هیجان‌های طبیعی هر انسانی است. هیجان خشم برای سلامت و بقای انسان ضروری است به شرط این که آن را به درستی بشناسیم و بدانیم چگونه برای سازگار کردن آن با مصالح زندگی فردی و اجتماعی بکوشیم. در این کتاب با مفهوم خشم، چگونگی رویارویی با موقعیت های خشم برانگیز و مدیریت بر خشم آشنا می شویم.

در این اثر در ابتدا تعریف آرامش و خشم و همچنین استرس ارائه شده است. سپس به مطالعه و بررسی انواع هر یک از آن‌ها و همچنین آثار و عواقب آن بر انسان و محیط پیرامون وی پرداخته شده و در ادامه راه‌های رسیدن به آرامش و کنترل و کاهش خشم و استرس از منظر علم روانشناسی و همچنین علم تغذیه بیان و سعی بر آن شده است که پلی ارتباطی میان تاثیر تغذیه بر حفظ و افزایش آرامش و همچنین کنترل و کاهش خشم و استرس برقرار گردد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«بسیاری از ما استرس را در زندگی خود تجربه می‌کنیم؛ چه استرس‌های مقطعی مرتبط به یک پروژه و چه استرس مربوط به فشار کاری زیاد. استرس نه‌ تنها باعث ایجاد احساس ناخوشایند در ما می‌شود، بلکه روی سلامتی و عملکرد ما نیز تأثیر می‌گذارد؛ اما اگر از ابزار و تکنیک‌های مناسب استفاده کنیم می‌توان استرس را کنترل کرد.»

این کتاب در قطع رقعی و در 120 صفحه توسط انتشارات مادران امروز به چاپ رسیده است.



جستجو در سایت