شماره خبر: 221778
تاریخ انتشار: 1402/08/17
سومین حرم اهل‌بیت(ع) برای جامعه‌ی توان‌خواهان، مناسب‌سازی می شود



سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، در حاشیه‌ی جلسه‌‌ هم افزایی با مدیران سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس، برنامه‌های مناسب‌سازی این بارگاه منور را برای جامعه‌ی توان‌خواهان تشریح کرد.    

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس، مهدی محسنی اظهار کرد: در نخستین گام از برنامه‌های مناسب‌سازی حرم مطهر، روز پنجشنبه هجدهم آبان‌ماه طی مراسمی با حضور مدیران استانی مربوطه و جمعی از روشن‌دلان و فعالان حوزه توانمندسازی، دو مکان اختصاصی دعا و مطالعه‌ی کتب ادعیه مجهز به کتاب‌های بریل و امکانات مطالعه ویژه نابینایان، در رواق دارالعباده حرم مطهر افتتاح می‌شود.

 

محسنی ادامه داد: طی توافق با مسئولان بهزیستی شیراز و استان، بناست مطالعه‌ای میدانی با حضور متخصصان و اعضایی از جامعه توان‌خواهان برای شناسایی اقدامات لازم در جهت تسهیل کاربری و مناسب‌سازی فضا و امکانات و خدمات حرم مطهر برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی‌حرکتی انجام و متعاقب آن اقدامات لازم در این خصوص، اجرایی و دنبال شود. همچنین بناشد جلسه‌ ویژه کمیته مناسب‌سازی استان برای بررسی چگونگی حمایت از این طرح‌ها در آینده نزدیک در آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) تشکیل شود.

 

سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر، تشکیل استودیوی تولید کتب بریل و کتاب های صوتی ویژه توان‌خواهان در کتابخانه آستان مقدس، با کمک ادارات بهزیستی و همکاری جامعه توان‌خواهان را از برنامه‌های آتی حرم مطهر در این زمینه برشمرد و افزود: روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه جاری نیز کارگاهی آموزشی در سالن همایش‌های شهید دستغیب با موضوع نحوه راهنمایی و ارائه‌ی خدمات جهت‌یابی به نابینایان برای خدام حرم مطهر برگزار شد.

 

محسنی همچنین از برگزاری کارگاه آموزش خط بریل توسط معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر، در هفته‌ی پژوهش سال جاری خبر داد.







جستجو در سایت