شماره خبر: 221831
تاریخ انتشار: 1402/09/25
برگزاری جلسه نقد و معرفی کتاب «اصول و فنون مذاکره، با رویکرد تحلیل رفتار متقابل(TA)»



جلسه نقد و معرفي كتاب «اصول و فنون مذاکره، با رویکرد تحلیل رفتار متقابل(TA)» به مناسبت بزرگداشت روز پژوهش، با حضور مؤلف جوان عباس چناري و جمعي از همكاران، علاقمندان به كتاب و كاربران كتابخانه آستان مقدس حضرت احمدبن موسي الكاظم شاهچراغ علیه السلام، در سالن انديشه معاونت علمي، آموزشي و پژوهشي حرم مطهر برگزار شد.

 

در اين نشست كه روز ۲۵ آذرماه مصادف با روز پژوهش برگزار شد، ابتدا یکی از کارشناسان واحد پژوهش حرم مطهر، ضمن خير مقدم به شركت‌كنندگان، روز پژوهش را با بيان مطالبي در خصوص اهميت پژوهش گرامي داشت. در ادامه دكتر بهنام جمشيدي سلوكلو، دکترای روان‌شناس تربیتی به معرفي و نقد كتاب «اصول و فنون مذاکره، با رویکرد تحلیل رفتار متقابل(TA)» پرداخت. ایشان در خصوص جايگاه كتاب تأليف شده و ارزش و اهميت آن در قلمرو علم روان‌شناسي مطالبي را مطرح و بر ضرورت تهيه محتوا، تأليف، مطالعه و آموزش پيرامون روابط بين فردي تأكيد نمود. سپس نویسنده کتاب، آقاي عباس چناري، ضمن معرفي خود، انگيزه خود از تأليف كتاب را با مخاطبان در ميان گذاشت و با معرفي كامل‌تر كتاب، به تأثيرات مثبتي كه مطالعه اين كتاب مي‌تواند بر مخاطب داشته باشد، اشاره كرد. در انتهای جلسه، امكان پرسش و پاسخ و دريافت نقدها و نظرات شركت‌كنندگان حاضر، فراهم شد و مؤلف به نقدها و پرسش‌هاي شركت‌كنندگان پاسخ داد.

 

لازم به ذکر است که؛ کتاب «اصول و فنون مذاکره، با رویکرد تحلیل رفتار متقابل(TA)»، اثر عباس چناری است. این نویسنده جوان در کتاب خود بیان کرده است که؛ موضوع تحلیل رفتار متقابل(TA) در مذاکره، در واقع از زمانی که به دیگران سلام می‌گوییم آغاز می‌شود. تحلیل رفتار متقابل نوعی آگاهی و شناخت است که لازم است هر کسی از درجه‌ی یک تا صد آن را بیاموزد، سپس در مذاکره با خانواده، محل کسب و کار و یا مذاکره با سازمان‌ها انتقال دهد تا در مذاکرات خود موفق شود. همچنین می‌توان با یادگیری فن، علم و هنر تحلیل رفتار متقابل از بسیاری از سرخودگی‌های شغلی سازمانی و اجتماعی و خانوادگی پیشگیری نمود.

کتاب مذکور دارای هفت فصل و ۹۸ صفحه است که در قطع رقعی توسط انتشارات پارسیان البرز چاپ و منتشر شده است. «به کاربردن تو و من در مذاکره، تحلیل رفتار متقابل(TA)، تشریح سه حالت شخصیتی بالغ، والد و کودک در مذاکره، رفتار کودکانه در مذاکره، کودک تطبیق‌یافته در مذاکره، کودک تطبیق‌یافته طغیانگر در مذاکره، رفتار والدانه در مذاکره، رفتار بالغانه در مذاکره، زبان بدن فرد با رفتار بالغانه در مذاکره، مهارت‌های رفتار بالغانه در مذاکره، انواع پیام در مذاکره، انواع سواد نوازشی در مذاکره، بازی روانی در مذاکره، تعریف و انواع بازی روانی در مذاکره، فرق ترفند  با بازی روانی در مذاکره، نقش ناجی، آزارگر و قربانی در مذاکره، انواع وضعیت در مذاکره و فرافکنی در مذاکره» از مواردیست که این نویسنده جوان در کتاب خود به آن اشاره کرده است.








جستجو در سایت