شماره خبر: 28372
تاریخ انتشار: 1397/04/26
به مناسبت دهه کرامت: سی و یکمین مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب»



معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اعضای خانواده، سی و یکمین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب» را به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، برگزار می نماید.

به این منظور، کتاب «سیره خانوادگی ائمه معصوم علیهما السلام» به تألیف ابوالفضل سلمانی گواري، انتخاب شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

«انسان، اشرف مخلوقات واجب الوجود است؛ زیرا متصف به اسماء خداوند و مجمع صفات اوست. آدمی در مقام و مرتبه بندگی است که می تواند به کمال دست یابد و این مهم، جز با کوشش و اراده قوي و کرامت اکتسابی در محیط اجتماعی و خانوادگی به دست نمی‌آید.

خداوند متعال هدف از تشکیل خانواده را ایجاد سکونت و آرامش و تولید نسل پاك براي هدفی مقدس معرفی کرده است. خانواده، پایگاه اساسی هر فرد در جامعه به شمار می رود؛ به گونه‌اي که اگر افراد خانواده بتوانند با روابطی شایسته و مناسب، به روح و جسم یکدیگر آرامش بخشند و زمینه شکوفا شدن صفات و استعدادهاي خود را آماده کنند، جامعه‌اي موفق به وجود خواهد آمد .‌به همین سبب‌، اصلاح و هدایت خانواده، موجب تداوم و حفظ بنیادین جامعه بشري و کانون اصلی رشد و تعالی انسان خواهد شد. خانواده، نیازمند رعایت اعتدال، عقل اجتماعی، هم بستگی، عاطفه، محبت، سلامت و عفت است.

مهم ترین الگوي ما در سبک زندگی اسلامی، سیره زندگانی امامان معصوم علیهم السلام است.

ائمه علیهما السلام ، خانواده را از مهم‌ترین زمینه هاي رشد و شکوفایی استعدادها می‌دانستند. از این رو فضاي خانواده را آکنده از محبت، صمیمیت، عاطفه، عشق و معنویت می‌کردند تا فرزندان بتوانند در این فضاي سالم و با آرامش خاطر، به رشد و تعالی دست یابند. به همین سبب این کتاب درصدد تبیین سیره خانوادگی ائمه علیهما السلام است.

مهم ترین پرسشی که در این کتاب به دنبال پاسخ آن هستیم، این است که سبک و سیره زندگی خانوادگی ائمه علیهم السلام به چه شکل بوده است؟»

از مزایای این مسابقه، غیرحضوری بودن آن است تا مخاطب بتواند از هر جای کشور در این مسابقه شرکت نماید.

شرکت کنندگان می­توانند از 25 تیر الی 3 مرداد ماه 1397 (ایام بزرگداشت دهه کرامت) بصورت آنلاین در پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهشی آستان مقدس به نشانی  lib.shahecheragh.irدر این مسابقه شرکت نمایند. در پایان، به ده نفر از کسانی که به تمامی سؤالات پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه، کارت هدیه یکصدهزار تومانی تعلق خواهد گرفت.

علاقه­مندان می­توانند علاوه بر تهیه کتاب ارزشمند « سیره خانوادگی ائمه معصوم علیهم السلام »به تألیف ابوالفضل سلمانی گواري، از کتابفروشی­ها، نسخه الکترونیکی آن را از لینک زیر دریافت نمایند.

 

لینک دریافت کتاب « سیره خانوادگی ائمه معصوم علیهم السلام » اثر ابوالفضل سلمانی گواري




جستجو در سایت