شماره خبر: 28553
تاریخ انتشار: 1397/06/15 10:09
به مناسبت هفته دفاع مقدس: سی و دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب»



معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اعضای خانواده، سی و دومین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب» را به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برگزار می نماید.

به این منظور، کتاب «6410 (خاطرات حسین لشگری)» به بازنویسی علی اکبر، انتخاب شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

«سخن گفتن و به رشته تحریر در آوردن زندگانی آزادگان سرافراز که در دفاع از دین و میهن اسلامی سر از پا نشناخته و بارها تا مرز شهادت پیش رفتند ، کاری  است بس دشوار. یاد و خاطره هر یک از این پرندگان آزاد شده از قفس درسی است از شهامت و استقامت.

از خیل این آزادگان سرافراز، سرتیپ خلبان آزاده حسین لشگری است که پس از تحمل ۱۸ سال اسارت در بند رژیم بعثی عراق با نهایت صلابت و اقتدار به آغوش میهن اسلامی بازگشتند. راد مردی که رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در ملاقات و توصیف او فرمودند: "لحظه به لحظه رنج ها و صبر های شما پیش خدای متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت که انسان از همیشه نیازمند تر است، به شما باز خواهد گردانید."

پس از بازگشت سرافرازانه لشگری از اسارت از او درخواست شد تا هنوز در حال و هوای اسارت است خاطراتش را بنویسد. سرانجام لشکری خاطرات ۶۴۱۰ روز اسارتش  را در ۲۵۰۰ برگ کاغذ به رشته تحریر در آورد و در اختیار انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گذاشت. امید است این اثر برای نسل حاضر و نسل های بعد تبیین کننده این واقعیت باشد که سربازان فداکار این کشور اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با رشادت، پایمردی و نثار جان خود اجازه ندادند یک وجب از خاک پر افتخار میهن اسلامی لگدکوب دشمن شود.» لازم به ذکر است ایشان در بدو ورود در دیدار صمیمانه با فرماندهی معظم کل قوا ضمن تجدید بیعت با معظم له مفتخر به لقب سید الاسرای ایران از سوی رهبر معظم انقلاب گردید.

از مزایای این مسابقه، غیرحضوری بودن آن است تا مخاطب بتواند از هر جای کشور در این مسابقه شرکت نماید.

شرکت کنندگان می­توانند از 23 الی 30 شهریور ماه 1397 (ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس) بصورت آنلاین در پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهشی آستان مقدس به نشانی  lib.shahecheragh.irدر این مسابقه شرکت نمایند. در پایان، به ده نفر از کسانی که به تمامی سؤالات پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه، کارت هدیه یکصدهزار تومانی تعلق خواهد گرفت.

علاقه­ مندان می­توانند علاوه بر تهیه کتاب ارزشمند «6410 (خاطرات حسین لشگری) » به بازنویسی علی اکبر، از کتابفروشی­ها، نسخه الکترونیکی آن را از لینک زیر دریافت نمایند.

 

لینک دریافت کتاب « 6410 (خاطرات حسین لشگری)  » بازنویسی علی اکبر.




جستجو در سایت