شماره خبر: 30278
تاریخ انتشار: 1400/01/21
برگزاری جلسه هم اندیشی مسئولان مرکز پژوهش های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با مدیران مرکز تحقیقات و پژوهش فرماندهی انتظامی استان فارس



مرکز پژوهش های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) سه‌شنبه 17 فروردین 1400 میزبان مدیران مرکز تحقیقات و پژوهش فرماندهی انتظامی استان فارس بود، که این جلسه به منظور تعامل و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های دو مرکز در راستای انعقاد تفاهم نامه به منظور همکاری­های مشترک در امور آموزشی-پژوهشی برگزار شد.

این جلسه با حضور سرهنگ سعدی عزیزی، رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش فرماندهی انتظامی استان فارس و سرهنگ مسلم وحیدی راد، جانشین رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش فرماندهی انتظامی استان فارس به نمایندگی از دفتر تحقیقات نیروی انتظامی استان فارس و جناب آقای محقق، رئیس مرکز پژوهش های آستان مقدس، آقای امانی، مسئول اداره پژوهش و آمار آستان مقدس و آقای دکتر ضیا، مسئول اداره کتابخانه و اسناد آستان مقدس برگزار شد، پیرامون مسائل مشترک مابین دو سازمان و همکاری در زمینه های مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه جناب آقای محقق، ضمن ارائه مقدمه ای از فضای پیرامونی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و ساختار اداری آن اظهار کردند: پژوهش های ما باید به سمتی باشد که کاربردی باشد و به دنبال حل مسائل روزمره مردم جامعه باشیم. جناب آقای امانی، کلیاتی از ساختار مرکز پژوهش ها و پتانسیل های این مرکز را مطرح و جناب آقای دکتر ضیا در رابطه با ظرفیت های کتابخانه و اسناد آستان مقدس مطالبی را بیان کردند.

در ادامه سرهنگ عزیزی به ارائه توضیحاتی پیرامون ظرفیت های دفتر تحقیقات نیروی انتظامی فارس در راستای تعامل دو سازمان پرداختند و اظهار داشتند در زمینه  های مختلف پژوهشی، کتابخانه و موزه، آماده همکاری هستند. سرهنگ وحیدی راد، ضمن اشاره به جلسات اندیشه ورزی و سمینارهایی که در آن سازمان برگزار می شود خواستار همکاری و حضور نماینده­ای از مرکز پژوهش های آستان مقدس در این زمینه شدند. همچنین ایشان تأکید کردند مسائل حجاب و عفاف پیرامون حرم می­تواند به عنوان یکی از موضوعات پژوهشی مشترک در دستور کار میان این دو مرکز قرار گیرد.

در پایان مقرر شد که نمایندگان طرفین، در راستای اهداف مشترک و بهره گیری از پتانسیل­های طرفین، به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خود، پیش نویس تفاهم نامه ای تهیه و پس از نهایی شدن میان دو مرکز منعقد گردد.

سرهنگ عزیزی و سرهنگ وحیدی راد در پایان از بخش هاي مختلف کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش های آستان مقدس (ع) از جمله تالار پژوهش، سالن امانات، تالار نشریات، بخش کودک، بخش خدمات فنی، مخزن، بخش تخصصی کودک،  آرشيو روزنامه و نشريات، و اتاق نگهداری نسخ خطی، نشریات قدیمی و چاپ سنگی، بخش تاریخ شفاهی، بخش آمار و نظرسنجی، بخش همکاری های علمی-پژوهشی و دفتر فصلنامه علمی تخصصی «رهیافت فرهنگ دینی» بازدید و در هر بخش با خدمات، کمیت و کیفیت کارکرد بخش مربوطه، آشنا شدند.

 

 

 




جستجو در سایت