شماره خبر: 30288
تاریخ انتشار: 1400/02/05
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز پژوهش‌های حرم مطهر و حوزه علمیه استان فارس



تفاهم­نامه ­«همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی» بین مرکز پژوهش‌های حرم مطهر و حوزه علمیه استان فارس با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان و جلال الدین محقق، رئیس مرکز پژوهش‌ها منعقد گردید.    


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، بهره‌مندی طرفین از امکانات مشترک از قبیل؛ توان‌ فکری، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، موزه­ای، اسنادی و مطبوعاتی، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی، تحقیقاتی و آموزشی، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌های علمی، سمینارها، نشست‌های تخصصی، میزگردها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت، تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز طرفین، هدایت و حمایت از مطالعات، پژوهش‌ها، گردآوری‌ها، نقدها و تحقیقات موجود از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

 

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، اساتید و طلاب شاخص و برتر حوزه علمیه استان می‌توانند به‌صورت رایگان از امکانات کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش‌های حرم مطهر بهره‌مند شوند و سایر اعضا با معرفی‌نامه مکتوب از سوی مراکز تابعه حوزه به آستان مقدس می‌توانند به‌صورت نیم‌بها ثبت‌نام نمایند؛ همچنین اولویت چاپ و انتشار مقالات علمی اساتید، طلاب و پژوهشگران حوزه علمیه استان در فصلنامه علمی-تخصصی «رهیافت فرهنگ دینی» پس از طی فرآیند داوری مقالات از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در انتهای این جلسه، که معاون پژوهشی حوزه علمیه استان فارس و مسئولان اداره پژوهش و آمار و اداره کتابخانه و اسناد آستان مقدس نیز حضور داشتند، بر همکاری‌های مشترک بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین تأکید شد.

 

شایان ذکر است، کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش‌های حرم مطهر در راستای پیشبرد اهداف، تبادل اطلاعات و همکاری‌های بین‌کتابخانه‌ای و همچنین تعامل با مراکز آموزشی-پژوهشی تاکنون چندین تفاهم‌نامه همکاری منعقد نموده است. تفاهم‌نامه با موسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان فارس و همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس از جمله این تفاهم‌نامه ­ها می‌باشد.







جستجو در سایت