شماره خبر: 60388
تاریخ انتشار: 1400/4/3
اجرای یازدهمین مرحله "طرح سفیر دانایی"



مرحله یازدهم طرح سفیر دانایی (اهدای کتاب به مناطق محروم) توسط کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش‌های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، اجرا شد. 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، کتاب و کتابخوانی از جمله مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در حوزه فرهنگ است. ایشان همواره بر انس با کتاب در میان همه اقشار بخصوص جوانان تاکید داشته و دارند. معظمٌ‌لَه با بیان راهکارهایی ایجاد فضای کتابخوانی در جامعه را نیز فریضه قلمداد می کنند که باعث طراوت فکری و روحی انسان ها می شود.
در راستای تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و هم‌زمان با دهه کرامت، یازدهمین «مجموعه اهدایی کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش های حرم مطهر» به حسینیه «عاشقان ثارالله» واقع در روستای خارکان در منطقه سیاخ دارنگون از توابع استان فارس اهداء گردید.

این مجموعه شامل هزار جلد کتاب است که در پی درخواست مسئولان شورای اسلامی روستای خارکان و پس از اعزام کارشناسان کتابخانه جهت بازدید از حسینیه مذکور، بررسی فضا، امکانات و امکان سنجی افتتاح کتابخانه در آن محل، انتخاب و لیست برداری از کتب توسط کارشناسان کتابخانه حرم مطهر انجام گرفت و در دهه ی کرامت، رونمایی گردید.







جستجو در سایت