پرینت
نشست صمیمانه قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر به مناسبت هفته کتاب
1400/09/06

دعوت از نخبگان و اساتید دانشگاه ها و حوزه ها و تعامل با سازمان های مرتبط، از جمله برنامه های مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام جهت گسترش و توسعه فعالیت های پژوهشی و معرفی خدمات و فعالیت های این مرکز است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این راستا سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر میزبان دکتر کاوه پیشقدم، قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بود.

در این نشست صمیمانه دکتر بیابان نورد رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه ضمن بیان اینکه حضور اساتید برتر و نخبگان کشور در این مرکز منشا برکات فراوانی در راستای تعالی و پیشرفت این مرکز است، به ارائه توضیحاتی پیرامون ساختار مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر و پتانسیل های آن پرداخت.

در ادامه این نشست، دکتر کاوه پیشقدم ضمن اشاره به نقش تاریخی، سیاسی و اجتماعی شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران، با بیان تاریخچه و داستان های عبرت آمیز از بزرگان و شعرای ادبی ایران از جمله حافظ و سعدی و همچنین شخصیت های علمی و دانشمندان سده هشتم هجری در رابطه با تأثیر و حضور دانشمندان، علما و شاعران در جامعه به بیان سخن پرداخت.

در پایان، دکتر کاوه پیشقدم از بخش های مختلف مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر از جمله مخزن نفایس نسخ خطی و چاپ سنگی، آرشیو روزنامه ها و نشریات قدیمی، مجموعه کتب چاپی کتابخانه و دفتر فصلنامه رهیافت فرهنگ دینی، بازدید و با فعالیت ها و خدمات هر بخش آشنا شد.

  • تقدیر از کارکنان مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر با حضور مسئولین سپاه فجر
    برگزاری نشست "تحول در علوم انسانی: طرح یک دیدگاه بومی" در مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر
           
     



    تازه ترین خبرها
    rss
    اعلام فهرست برندگان مسابقه کتابخوانی «حقیقت عظیم»
    ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    برگزاری جلسه نقد و معرفی کتاب «اصول و فنون مذاکره، با رویکرد تحلیل رفتار متقابل(TA)»
    ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    پرتو مهر/ گردهم‌آیی زیارتی روشن‌دلان در آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام
    ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    سومین حرم اهل‌بیت(ع) برای جامعه‌ی توان‌خواهان، مناسب‌سازی می شود
    ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    اعضای کارگروه دانشنامه ی حضرت احمدبن موسی‌(ع) از تجربیات مدیر علمی دانشنامه امام رضا(ع) بهره‌مند شدند
    ۱۴۰۲/۶/۲۱
      
    جستجو در سایت